DIAGNOZA DOJRZAŁOŚCI I GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Dojrzałość szkolna to dojrzałość i gotowość dziecka do podjęcia systematycznej nauki w szkole obejmująca dojrzałość pod względem fizycznym, umysłowym, społecznym i emocjonalnym. Dziecko dojrzałe do podjęcia obowiązku szkolnego to dziecko, które zarówno pod względem psychicznym jak i fizycznym będzie w stanie realizować nowe, do tej pory nie znane mu obowiązki ucznia. Celem diagnozy dojrzałości i gotowości szkolnej jest psychologiczna oraz pedagogiczna ocena wyżej wymienionych możliwości dziecka.
Psycholog ocenia:
- sprawność intelektualną dziecka (mocne i słabsze strony),
- funkcje poznawcze odpowiedzialne za naukę czytania i pisania,
- emocje i motywację do pracy.
Pedagog ocenia:
- gotowość dziecka do nauki czytania,
- zdolność do wykonywania operacji na liczbach,
- umiejętności grafomotoryczne niezbędne w procesie pisania
Logopeda ocenia:
- poziom rozwoju mowy czynnej - zakres słownictwa, sferę gramatyczno - fleksyjną
- poziom rozwoju mowy biernej - rozumienia mowy
- poziom artykulacji - czy jest adekwatny do poziomu wieku
OFERTA
Konsultacja pedagogiczna dzieci i młodzieży ..................... 150 zł /60 min
Badanie pedagogiczne dzieci i młodzieży .......................... 150 zł /60 min (1 - 2 spotkania)
Opinia pedagogiczna .......................................................... 120zł /dokument
Opinia psychologiczno - pedagogiczna .............................. 120zł /dokument
Terapia pedagogiczna indywidualna dzieci i młodzieży ....... 90 zł /60 min